Kettlebell HardStyle – odc. 7 – Military Press

Małymi krokami doszliśmy do kolejnego ćwiczenia.
Tym razem prezentuję Military Press potocznie zwane wyciskaniem żołnierskim.
Jest wiele rodzajów wyciskania. Pavel Tsatsouline w swoich książkach opisuje wiele sposobów na to, by odważnik powędrował nad głowę.

Lecz Military Press jest tym podstawowym, które musisz opanować i poznać jego zasady.

Zanim przejdziesz do takich ćwiczeń jak Push Press, Side Press, czy Bent Press, poświęć dużo czasu by opanować idealnie technikę Military Press.
Jest to ćwiczenie, w którym podnosisz odważnik poprzez napięcie całego ciała, a nie tylko poprzez siłę ramienia i barku.
Sztuką jest wycisnąć np 50 % masy swojego ciała. Jest to również jedno z zadań dla pretendentów do elitarnej grupy CKB Top Team Poland.

Bardzo ważnym elementem omówionym w filmie jest aktywne opuszczanie ciężaru. Dzięki temu aktywujesz i napinasz także mięśnie antagonistyczne, które pomagają Ci przy wyciskaniu. Wyobraź sobie, że masz podciągnąć się jedną ręką na kółku gimnastycznym. Odwzoruj taki sam ruch przy opuszczaniu.

Military Press to wyciśnięcie odważnika przy zablokowanych kolanach, ugięcie ich nawet w najmniejszym stopniu jest ułatwieniem do wyciśnięcia.
Spróbuj na początku wycisnąć odważnik będąc na kolanach,  zobaczysz jaka jest różnica.
Nie zapominaj także o tzw „spuście”. Zanim odważnik powędruje w górę musisz nacisnąć „spust” w drugiej ręce. Zaciśnięcie wolnej ręki daje Ci sygnał do startu ręki z odważnikiem. Nasze kończyny łączą się ze sobą i przekazują napięcie. Możesz zrobić proste doświadczenie, które Ci to wyjaśni.
Zaciśnij delikatnie dłoń. Żeby to mogło się wydarzyć mięśnie przedramienia muszą wprawić w ruch Twoje palce, żeby ścisnęły się w pięść.
Zadanie drugie, zaciśnij mocniej pięść i sprawdź co się wydarzy. Jeśli zaciśniesz mocniej napną się również mięśnie ramienia (biceps, triceps)
Zadanie trzecie, zaciśnij pięść z całej siły. Co zauważasz ? Jeśli zrobisz to naprawdę mocno to poczujesz, że Twoje ramię, a także klatka piersiowa napnie się. Wniosek jest prosty. Im mocniej będziesz napinać mięśnie, to one przekażą napięcie, a tym samym moc pozostałym mięśniom. Dlatego tak istotne jest to, aby zacisnąć wolną rękę przed wyciśnięciem.

Nie goń za większym ciężarem. Jeśli szybko pokusisz się o większe odważniki stracisz na technice, co grozi kontuzją.
Pamiętam jak zaczynałem swoją przygodę z odważnikami. Przez 6 miesięcy ćwiczyłem tylko 16 kg odważnikami.
Święte są słowa: „Zamknijcie mnie w pokoju z 16 kg odważnikiem, a wyjdę silniejszy”.

Skup się na mocnym spięciu i idealnej technice. Siła przyjdzie sama. Zdziwisz się jak szybko.

Życzę powodzenia.
Do zobaczenia w następnym odcinku.

Siła !!!

 

Odcinek 1 – Wschodnia Siła – Co to jest Kettlebell ? 

Odcinek 2 – Kettlebell Hardstyle – Zanim zaczniesz trenować. 

Odcinek 3 – Kettlebell Hardstyle – Martwy Ciąg

Odcinek 4 – Kettlebell Hardstyle – Swing

Odcinek 5 – Kettlebell Hardstyle – Clean 

Odcinek 6 – Kettlebell Hardstyle – Goblet Squat

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.