Nowości
Jak wrócić do Wschodniej Siły ? (Sierpień 27, 2018 1:25 pm)
Nowy sezon czas zacząć! (Sierpień 22, 2018 1:49 am)
Instruktorzy poszukiwani (Sierpień 21, 2018 12:38 am)

Kategorie i Konkurencje 2018

2018 rok to V Mistrzostwa Polski Kettlebell HardStyle Challenge. To kolejny sprawdzian, który rozstrzygniemy 7 lipca 2018 roku w Białymstoku.
Od 2017 roku, by wystartować w Mistrzostwach trzeba przejść kwalifikacje internetowe.
Wprowadzone zostały również nowe konkurencje i nowe zasady. Znika kategoria DREAM TEAM, a Masters zaczyna się od 50 roku życia.
Z pewnością te Mistrzostwa jeszcze bardziej udowodnią, że Mistrz i Mistrzyni Polski Kettlebell  HardStyle to duma i zaszczyt, bo świadczą o wszechstronnej sile zawodników i zawodniczek.

W tym roku do wyboru są 3 kategorie do których można się zgłosić.
AMATOR – To kategoria, w której musisz znać podstawy HardStyle, a nawet troszkę więcej, gdyż Jerk czy Snatch Sprint wymagają dłuższego przygotowania.   Kategoria ta została zapoczątkowana 3 lata temu i świetnie się sprawdziła. Co roku jednak staramy się modyfikować zadania.
Aby wystartować w kategorii Amator należy odpowiednio wypełnić formularz zgłoszeniowy do 10.06.2018 r.
Więcej na temat kwalifikacji i wymogów w zakładce KWALIFIKACJE

WAŻNE !!! Członkowie CKB Top Team Poland, nie mogą startować w kategorii Amator. Jeżeli jesteś Top Team, to już nie Amator 🙂

______________________________________________________________________________________________________________
KONKURENCJE  – kategoria – AMATOR

1. TGU – Wstawanie z odważnikiem.

Każdy ze startujących zawodników ma 3 podejścia, by podnieść jak największy ciężar.
W tym roku każdy zawodnik wykonuje próby na dwie strony, czyli na Prawą i Lewą rękę.

Zadanie rozpoczyna się z pozycji leżącej. Następnie zawodnik wyciska odważnik, jedną lub dwoma rękoma – do zablokowanego łokcia. Od tego momentu trzyma go tylko w jednym ręku. Stopniowo wykonuje wszystkie elementy tak, by w pierwszej kolejności podnieść się z ziemi, następnie przejść na kolano, aż w konsekwencji stanąć na dwóch stopach w pozycji wyprostowanej z ramieniem nad głową. Wykonując te same ruchy tylko w odwrotnej kolejności zawodnik musi wrócić do pozycji z której wystartował. Obrazowo to zadanie przedstawia materiał filmowy

Najważniejsze zasady:
1. Całe zadanie zawodnik wykonuje sam, nikt go nie asekuruje i nie pomaga. Najbliżej zawodnika znajduje się Sędzia.
2. Zadanie jest oceniane od momentu, gdy zawodnik zablokuje łokieć w ramieniu, w którym trzyma odważnik i zacznie odrywać plecy od ziemi.
3. Podczas próby wyjścia w górę, jeżeli zawodnik wróci z powrotem na ziemię, to może ponownie wziąć odważnik i kontynuować dalej zadanie.
Podczas każdego elementu TGU, jeżeli zdarzy się sytuacja w której zawodnik cofnie się by opanować ciężar, jest to dozwolone.
4. Podczas całości wykonywania zadania ramię w łokciu musi być zablokowane.
5. Schodząc w dół. Z pozycji na przedramieniu do pozycji leżenia na plecach, zawodnik musi to zrobić w określony sposób, prezentowany w materiale filmowym  Zawodnik, nie może z pozycji na przedramieniu „rozjechać się”, by ułatwić sobie ostatnie zadanie. Pierwszy element tego zadania musi być taki, jak ostatni, wykonany w podobny sposób.
5a. Ostatni element TGU, czyli położenie ciała z ciężarem na plecach. W momencie gdy zawodnik leży na plecach musi pokazać, że kontroluje ciężar. Dopiero na komendę sędziego zawodnik odkłada odważnik. Jeśli zrobi to przed komendą, zadanie nie będzie zaliczone.
6. Zawodnik ma max 3 min na wykonanie zadania od momentu wyczytania jego nazwiska wraz z numerem startowym. Po upływie tego czasu, nawet jeśli zawodnik wykona zadanie, nie będzie ono zaliczone.
7. Jeżeli zawodnik podniesie się z ciężarem i stanie na stopach, ale nie zablokuje stawów kolanowych i/lub jego tułów nie będzie wyprostowany, i/lub  ramię ugięte w łokciu, zadanie będzie niezaliczone.
8. Zawodnik nie może używać żadnych opasek na kolana, łokcie, czy też inne miejsca, które w ocenie sędziego mogłyby ułatwić zadanie zawodnikowi. Stawy kolanowe i łokciowe muszą być odkryte.
9. Zabronione jest również używanie wszelkiego rodzaju „usztywniaczy” do nadgarstków.
10. Dozwolona jest magnezja

 

2. Jerk / Push Press 2KB – 1,5 min – Podrzut dwóch odważników w czasie 1,5 min.

Zawodnik ma jedno podejście do wykonania zadania. Dobiera tak odważniki, by w czasie 1,5 minuty podrzucić nad głowę jak największy tonaż.
Zawodnik decyduje o strategii wykonania i o tym jakie obciążenie dobierze. Może wykonywać Push Press lub Jerk. Sędzia chce zobaczyć pewne wrzucenie dwóch odważników nad głowę i zaprezentowanie odpowiedniej pozycji końcowej.

Najważniejsze zasady:
1. Zawodnik ma jedno podejście do wykonania jak największej ilości prawidłowych powtórzeń w czasie 1,5 minuty.
2. Zawodnik decyduje jakim ciężarem będzie wykonywał zadanie.
3. Po zarzuceniu do pozycji Rack Position, zawodnik wykonuje podrzut dwóch odważników.
4. Za każdym razem wraca do pozycji startowej ( rack position ) i ponownie wykonuje podrzut.
5. Jeżeli zawodnik odstawi odważniki przed końcem czasu, zalicza się mu tylko tyle, ile zdołał wykonać prawidłowo technicznie. Jeżeli odważniki wypadną lub zawodnik wyrzuci je zamiast odstawić, cała próba uznana jest za niezaliczoną i zawodnik otrzymuje zero punktów w tej konkurencji.
Dotyczy to również sytuacji, gdy zawodnikowi wypadną odważniki po upływie 1,5 minuty.
6. Powtórzenie jest zaliczone, gdy zawodnik pewnym ruchem wyrzuca dwa odważniki nad głowę, łapiąc je i prezentuje pozycję wyprostowaną z rękoma uniesionymi nad głową, gdzie stawy łokciowe są zablokowane.
7. Zawodnicy mogą używać magnezji.
8.  Niedozwolone są opaski na kolana, rękawiczki, czy też pas ciężarowy. Zawodnik wykonuje próbę bez sprzętu, który w jakikolwiek sposób mógłby pomóc lub ułatwić zadanie.

 

3. Double Front Squat x 5 – Przysiad z dwoma odważnikami – 5 powtórzeń do wykonania.
Zawodnik ma jedno podejście do zadania. Celem jest zarzucić dwa jak największe odważniki do Rack Position i wykonać z nimi 5 przysiadów.
Od momentu zarzucenia, zawodnik musi trzymać odważniki przed sobą, gdzie ręce dotykają do klatki piersiowej. Wykonuje pełny przysiad. Pośladki muszą przekroczyć linię kolan. Następnie podnosi się blokując nogi w kolanach. Zawodnik ma do wykonania 5 przysiadów. Jeżeli zrobi tylko 3 to zaliczone jest 3.
Każde prawidłowe powtórzenie będzie zaliczone.  Zawodnik ma do zrobienia tylko 5 przysiadów, jeżeli wykona błędnie jedno z powtórzeń, to nie może już tego naprawić, czyli nie może np wykonać 7 przysiadów wiedząc, że ma 2 niezaliczone.

Najważniejsze zasady:
1. Zawodnik ma na wykonanie zadania od momentu wywołania 1,5 min.
2. Zawodnik wybiera odważniki, ustawia je w odpowiednim miejscu, zarzuca i wykonuje zadanie.
3. Jeżeli w trakcie podnoszenia się  odważniki wypadną cała próba jest niezaliczona.
4. Jeżeli zawodnik odstawi odważniki po 3 lub 4 powtórzeniach, to zostaną one zaliczone.
5. Jest tylko jedna próba dla każdego zawodnika.
6. Zawodnik może wybrać dwa odważniki o różnej wadze, nie ma to znaczenia.
7. Zawodnik musi wykonać próbę z dwoma odważnikami. Nie może tego zrobić z jednym.
8. Niedozwolone są opaski na kolana, czy też pas ciężarowy. Zawodnik wykonuje próbę bez sprzętu, który w jakikolwiek sposób mógłby pomóc lub ułatwić zadanie.
9. Dozwolone jest stosowanie magnezji.
10. Zawodnik po wykonaniu przysiadu może zarzucić odważniki ponownie w celu poprawienia pozycji. Jest to dozwolone. Ale nie może ich odstawić.

4. Snatch Sprint 3 min  / Odważniki: Kobiety – min 12 kg / Mężczyźni min – 16 kg
To królewskie zadanie zdecyduje o tym, kto zdobędzie tytuł Amatorskiego Mistrza i Mistrzyni  Polski Kettlebell HardStyle Challenge 2018
Potocznie to zadanie nazywane jest rwaniem jednorącz.
W tym roku zawodnicy wykonują wersję Sprint, która trwa 3 minuty. Dozwolona jest tylko jedna zmiana ręki.
Jest to zadanie, w którym liczy się nie tylko siła, wytrzymałość i dobra technika, ale także wola walki i mocna psychika.
Zawodnik startuje na sygnał i zaczyna wyrywać odważnik w stylu HardStyle.
Materiał filmowy (Snatch) z pewnością ułatwi zrozumienie całego zadania.

Najważniejsze zasady:
1. Zawodnik wykonuje rwanie odważnika jednorącz w stylu HardStyle.
2. Podczas całej próby zawodnik może tylko jeden raz zmienić rękę. Nie może również odstawić odważnika. Odstawienie odważnika równoznaczne jest z zakończeniem próby.
3. Zawodnik może wykonywać tzw „speed switch” w górę lub w dół. Tego typu zmiana ręki jest dozwolona.
4. Zawodnik może użyć magnezji na dłonie.
5. W trakcie rwania lub zrzucania odważnika, stopy zawodnika muszą mieć cały czas kontakt z podłożem. Niedozwolone jest „bujanie” w trakcie wyrzutu i w trakcie zrzucania odważnika.
6. Zabronione jest obracanie nadgarstka w trakcie rwania jak i zrzucania odważnika, w celu zmniejszenia tarcia rączki odważnika.
7. Pozycja z odważnikiem w górze ma być każdorazowo zaakcentowana odpowiednią pozycją i chwilową pauzą.  Odpowiednia pozycja to taka w której: ramię w którym jest odważnik musi być zablokowane w łokciu i być w linii z tułowiem, tułów wyprostowany, kolana zablokowane; bark biodro, kolano w jednej linii.
8. Jeżeli powtórzenie nie będzie prawidłowo wykonane, sędzia nie uzna i nie zaliczy powtórzenia.
9. Niedozwolone jest używanie opasek na kolana, łokcie, rękawiczek, czy pasów ciężarowych.
10. Jest całkowity zakaz podpierania się wolną ręką o udo czy kolano w trakcie podbierania odważnika, odkładania, czy też w trakcie wykonywania rwania.
Podparcie w dowolnym momencie skutkuje dyskwalifikacją zawodnika i zero punktów w tej konkurencji.
11. Jeżeli zawodnikowi w trakcie zmiany ręki lub w trakcie odkładania odważnik wypadnie, całe zadanie zostaje nie ważne i zawodnik otrzymuje zero punktów. Tylko kontrolowane odstawienie odważnika jest dopuszczalne.
12. Jeżeli zawodnik nie wyrwie odważnika na tyle mocno, że nie złapie go nad głową na zablokowanym ramieniu, tylko wykona coś w rodzaju Press/Jerk powtórzenie nie będzie zaliczone.

______________________________________________________________________________________________________________

Kategoria: PROFESSIONAL

1. TGU – Wstawanie z odważnikiem na dwie strony.
Dokładnie takie same zasady jak w kategorii Amator

2. Pull Up x 3 reps – Podciągnięcie siłowe na drążku trzymanym nachwytem w trzech powtórzeniach.
To na pozór prosto wyglądające zadanie jest zmorą nie jednego zawodnika. Każdy zawodnik ma 1 próbę, by podciągnąć się z jak największym obciążeniem w trzech powtórzeniach.
Do tej pory zawodnicy podciągali się z jak największym obciążeniem tylko jeden raz. W tym roku każdy zawodnik ma zaprezentować 3 podciągnięcia pod rząd z jak największym ciężarem. Każdy ma 3 podejścia. Liczy się wynik z najlepszej próby.
Każdy zawodnik walczy by dźwignąć jak największy tonaż.
Podciąganie wykonywane jest na drążku trzymanym nachwytem z rękoma ustawionymi na szerokości barków z możliwie jak największym obciążeniem zewnętrznym zaczepionym na pasie/pasku/łańcuszku.

Najważniejsze zasady:
1. Zawodnik wykonuje podciągnięcie z pełnego zwisu na komendę sędziego. Opuszcza się również na komendę sędziego.
2. Ruch ma być jednostajny i płynny. Zakaz jest „skakania” w powietrzu, czy „bujania”  w celu ułatwienia zadania.
3. Zawodnik w górnej fazie musi przełożyć brodę ponad drążkiem. Sędzia musi ewidentnie widzieć że broda jest ponad drążkiem, a nie na jego wysokości. W tym celu zawodnik musi przełożyć brodę za drążek
4. Jeżeli zawodnik zatrzyma się w trakcie podciągania, to może podciągać się dalej, ale bez pomagania sobie dodatkowymi ruchami
5. Powtórzenie będzie niezaliczone jesli zawodnik podciągnie się do wysokości drążka jednym płynnym ruchem, lecz przełożenie brody ponad drążek wykonał już używając tzw „kippingu”
6. Dozwolone jest używanie magnezji
7. W każdej próbie, zawodnik wykonuje tylko 3 powtórzenia ( może mniej )
8. Każdy zawodnik ma 3 próby.

3. Two Hand Anyhow Kettlebells

To zadanie pojawia się po raz pierwszy podczas Mistrzostw Polski. Jest wszechstronnym sprawdzianem siły, a także sprawności i mobilności.
To jedno z najstarszych zadań, jakie można znaleźć w historii odważników kettlebells.  Jest wiele wariantów wykonania. Celem zadania jest w pierwszej kolejności umieścić odważnik nad głową jedną ręką i zaprezentować wyprostowaną sylwetkę, następnie podnieść drugi odważnik znajdujący się na ziemi.  Ważne, by schodząc po drugi odważnik nie opuścić pierwszego. To bardzo trudne zadanie. Wymaga od zawodnika dobrego przygotowania i ustawienia odpowiedniej strategii. Dzięki temu, że zadanie to jest tak bardzo różnorodne, z pewnością podczas V MP zobaczymy pokaz niesamowitej siły i sprawności.

Najważniejsze zasady:
1. Zawodnik wybiera zestaw dwóch odważników, z którymi chce się zmierzyć. ( odważniki mogą być różnej wagi ).
2. Każdy zawodnik ma 1,5 minuty na wykonanie zadania.
3. Każdy zawodnik ma 3 próby wykonania zadania z jak największym obciążeniem.
4. Podczas liczenia punktów, brany jest tylko najlepszy wynik z 3 prób.
5. W pierwszej kolejności należy zaliczyć podejście z pierwszym odważnikiem i umieścić go nad głową. Dopiero później na znak sędziego, zawodnik  podchodzi do drugiego odważnika.
6. Styl w jakim pierwszy odważnik zostanie poprowadzony w określoną pozycję zależy od zawodnika, sędzia musi zobaczyć zawodnika w pozycji wyprostowanej z jedną ręką trzymającą odważnik nad głową.
7. W czasie próby unoszenia drugiego odważnika, pierwszy odważnik musi być trzymany cały czas nad głową na wyprostowanym ramieniu (zablokowany łokieć). Jeżeli podczas próby podnoszenia drugiego odważnika, pierwszy odważnik zostanie opuszczony lub upadnie na ziemie, cała próba jest niezaliczona. Ważne! Jeżeli zawodnik chwyci drugi odważnik, to odkładając go z powrotem ( chcąc np poprawić/ uratować pozycję ),  cała próba jest niezaliczona. Zawodnik może poprawić pozycję, ale nie może odkładać przy tym odważników.
8. Styl w jakim drugi odważnik zostanie poprowadzony nad głowę zależy od zawodnika, sędzia musi zobaczyć zawodnika w pozycji wyprostowanej z dwoma rękoma trzymającymi odważniki nad głową.
Zanim drugi odważnik znajdzie się nad głową, pierwszy odważnik musi być już trzymany na wyprostowanym ramieniu. Nie można wyciskać/podrzucać dwóch odważników jednocześnie.
9. Jeżeli zawodnik poradzi sobie tylko z jednym odważnikiem próba jest niezaliczona. Zadanie jest zaliczone tylko wtedy, gdy dwa odważniki znajdą się nad głową.
10. Po zaliczeniu próby zawodnik w kontrolowany sposób odkłada obciążenie.
11. Nie można używać; pasów, ściągaczy, usztywniaczy, owijek.

4. Pistol – Przysiad na jednej nodze na dwie strony – Prawa i Lewa noga.
To zadanie tylko dla profesjonalistów.
Zawodnik ma za zadanie wykonać przysiad na jednej nodze z jak największym obciążeniem.
W tym roku zawodnicy wykonują to zadanie na dwie strony podczas jednej próby.
Każdy ma 3 próby.
Celem jest zarzucenie na siebie jednego lub dwóch odważników i kontrolowane opuszczenie się w dół, zatrzymanie i wyjście w górę do pozycji wyprostowanej stojąc na jednej nodze.

Najważniejsze zasady:
1. Od momentu wywołania zawodnika, jego czas na wykonanie zadania to 2 minuty.
2. W trakcie wykonywania próby druga noga nie musi być zablokowana w kolanie, ale nie może dotykać do podłoża.
3. W trakcie podnoszenia noga musi być cały czas z przodu.
4. W trakcie podnoszenia ciężar musi znajdować się cały czas w tym samym ułożeniu. Niedozwolone jest w trakcie podnoszenia opuszczanie ciężaru.
5. Zawodnik w pozycji dolnej musi zaznaczyć chwilową pauzę. Brak pauzy w dolnej pozycji skutkować będzie niezaliczeniem próby.
6. W trakcie podnoszenia, biodra zawodnika nie mogę podnosić się szybciej niż barki. W trakcie podnoszenia zawodnik nie może się pochylać i w pierwszej kolejności prostować kolana a następnie wyprostować tułów. to wszystko dzieje się płynnie i równomiernie.
7. Zawodnik wykonuje próbę na dwie nogi podczas jednej próby. Wynik jest sumowany np: 56 kg lewa / 48 kg prawa / Wynik = 104 kg

 

5. Snatch Test 5 min – dowolna ilość zmiany ręki

Reguły i zasady wykonywania dokładnie takie same jak w kategorii Amator.

_______________________________________________________________________________________________________________

Kategoria: 40+

1. TGU – na dwie strony –  zasady dokładnie takie same jak w Amator i Professional

2. Double Front Squat x 5 – Przysiad z dwoma odważnikami – 5 powtórzeń do wykonania.
Zasady dokładnie takie same jak w Kategorii Amator.

3. Snatch Test 5 min – dowolna ilość zmiany ręki.
Kobiety minimum 12 kg / Mężczyźni minimum 20 kg

Zasady takie same jak w Amator i Professional / dowolna ilość zmiany ręki

PUNKTACJA.
Tak jak w poprzednim roku, tak i w tym zostanie zastosowane skalowanie allometryczne ( obszerny artykuł na ten temat – tutaj )
Jeżeli choć trochę wgłębisz się w artykuł, to dowiesz się, że wpływ na punktację, będzie miał twój wynik ( ilość powtórzeń x określony ciężar – ST 5 min, lub podniesiony ciężar – Anyhow ), a także Twoja waga podniesiona do odpowiedniej potęgi.
W taki sposób będziemy obliczać i przyznawać punktację.

________________________________________________________________________________________________________________

 

2 Comments

  1. nie rozumiem Two Hand Anyhow Kettlebells – jaki ciezar sie liczy ( suma odważników) i czy robimy to na dwie ręce ,moze by ktoś wrzucił filmik jak ma wygladać całe zadanie.

Leave A Comment

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

css.php