Kettlebell HardStyle – odc. 9 – Snatch

2015-09-27
4 619 Views

Doszliśmy do ostatniej techniki poziomu podstawowego.
Snatch,  przez wielu uważany za „Króla” wszystkich technik z kettlebells.
Coś w tym jest. Niepozornie wyglądające rwanie to ćwiczenie, które wymagać od Ciebie będzie wcześniejszego przygotowania.
Nie bez kozery uczymy go na końcu (po 2 -3 mies. treningów).
Do połowy jest to Swing, który jest niezastąpionym ćwiczeniem. A tu nagle pojawia się Snatch, który dodatkowo wymaga od Ciebie zarzucenia odważnika jednym pewnym ruchem nad głowę.
Snatch to niewątpliwe wyzwanie dla początkujących. Jeśli masz dobry Swing, to wystarczy, że skupisz się na ostatnim elemencie rwania, czyli na płynnym i „bezbolesnym” przełożeniu ręki przez uchwyt. Nie ma co ukrywać, że trochę Ci to zajmie 🙂 Wszystko kwestia poświęconego czasu, skupienia i koncentracji nad tym co się w danym momencie robi.

Większość z prezentowanych ćwiczeń wygląda bardzo prosto i większości wydaje się, że nie wymaga to większej uwagi, niż tej, by wykonać ćwiczenie. Jeżeli twoim celem podczas nauki będzie jedynie wykonanie ćwiczenia to zapomnij o efektach. Wszystkie detale prezentowane na filmach są bardzo istotne i to m.in. dzięki nim niwelujesz ryzyko kontuzji i trenujesz dużo efektywniej.
Twoim celem podczas treningów, przede wszystkim na początku, powinno być opanowanie jak najlepiej technicznie podstawowych elementów Kettlebell HardStyle.
Jeżeli skupisz się na tym, by technika była jak najlepsza, zsynchronizować oddech i spięcia, a nie będziesz gonić za powtórzeniami i co raz większym obciążeniem, to gwarantuje Ci, że będziesz silniejszy. Do każdego odważnika podchódz tak jakby ważył 100 kg. Za każdym razem gdy wykonujesz ćwiczenia daj z siebie maksa, nie ćwicz na pół gwizdka. Jeśli masz do wykonania 5 powtórzeń to w każdym pojedynczym powtórzeniu daj 100%. Czy ćwiczyłeś/ćwiczyłaś kiedyś z takim podejściem ?

Kiedy ćwiczysz, powinieneś ćwiczyć jakbyś był na polu bitwy.
Niech Twój wzrok będzie przenikliwy, ramiona opuszczone w dół, a
ciało gotowe do walki. Jeżeli trenujesz z tą samą intensywnością i
takim duchem jakbyś atakował i bronił uderzenia realnego
przeciwnika, w naturalny sposób rozwiniesz w sobie umiejętności walki. ”
– Mistrz Karate z Okinawy

To co wyróżnia Strong First od reszty, to przede wszystkim wiedza. Wiedza, jak należy się ruszać, jak układać plany treningowe, jakich ćwiczeń używać.
Za wiedzą nieuchronnie idą wyniki. Bardzo dobrym przykładem będzie tutaj jedna z moich studentek, która rozpoczynając swoją przygodę z Kettlebell HardStyle 2 lata temu, po 10 minutach rozgrzewki musiała wychodzić z sali by złapać powietrza w płuca. Jest chora na astmę. Determinacja, odpowiedni trening i metody SF sprawiły, że w tym roku wywalczyła Mistrzostwo Polski Kettlebell HardStyle Challenge 2015, przyczyniając się również do zdobycia Dream Team 2015 – jako najlepsza drużna 2015.
Żeby tego było mało. Nasza Mistrzyni nigdy wcześniej nie zajmowała się sportem, nawet rekreacyjnie. Wystarczyły dwa lata, by wejść na tak wysoki poziom. Takich przykładów jest więcej.
Praktycznie każdy, kto stosuje się do zasad Strong First jest „skazany” na sukces.

Ćwiczyć dobrze, by pojawiały się efekty, to sztuka. Sztuka, która jest bagatelizowana, a „bylejakość” jest ciągle obecna w klubach sportowych.

„Elita tym różni się od reszty, że perfekcyjnie opanowała podstawy swej sztuki.”

Wszystkim, którzy chwytają za odważniki życzę, byście znaleźli się w elicie jaką jest Strong First.
Abyście odkryli w sobie siłę, by opanować perfekcyjnie podstawy Kettlebell HardStyle. Mocne podstawy to silny organizm, który w każdym momencie gotowy jest do wysiłku.

Taki też cel stawia przed Wami Snatch Test. Bądź gotowy w każdym momencie na zrobienie minimum 100 powtórzeń w 5 minut.

Tym odcinkiem kończymy serię filmów Kettlebell HardStyle – podstawy

Czekam od Was na komentarze i propozcyję co do kolejnych tego typu produkcji. (akademiabp@wp.pl)

 

Always Kettlebell Hardstyle !!!

 

Odcinek 1 – Wschodnia Siła – Co to jest Kettlebell ? 

Odcinek 2 – Kettlebell Hardstyle – Zanim zaczniesz trenować. 

Odcinek 3 – Kettlebell Hardstyle – Martwy Ciąg

Odcinek 4 – Kettlebell Hardstyle – Swing

Odcinek 5 – Kettlebell Hardstyle – Clean 

Odcinek 6 – Kettlebell Hardstyle – Goblet Squat

Odcinek 7 – Kettlebell Hardstyle – Military Press

Odcinek 8 – Kettlebell Hardstyle – TGU

Leave A Comment

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

css.php