Kettlebell HardStyle – odc. 5 – Clean

2015-08-20
2 511 Views

Dotarliśmy do połowy I serii filmów instruktażowych z odważnikami Kettlebell metodą HardStyle.
W 5 odcinku prezentuję technikę, która znana jest z pewnością dla osób, które mają styczność ze sztangą.

Clean to ćwiczenie, które wygląda z boku na banalnie proste. Ale gdy zabierasz się za wykonanie i powtórzenie tego w taki sam sposób, to okazuje się, że coś tu jest nie tak 🙂 Jak to możliwe, że instruktor który pokazuje ćwiczenie zarzuca sobie z lekkością i uśmiechem na twarzy 32, 40 a nawet 48 czy 60 kg jedną ręką, a Ty masz problem z 8, 12 czy 16-stką.  A to dlatego, że większość osób, które zaczynają wykonywać to ćwiczenie, korzysta z błędnych nabytych odruchów. Większość osób wykorzystuje ramię (głównie biceps) do tego by zarzucić odważnik na siebie. I to jest podstawowy błąd, który sprawi, że nadwyrężysz sobie ramię i podniesiesz tylko tyle, ile jesteś wstanie unieść siłą ramienia.
Studenci Strong First od samego początku uczeni są jak wykorzystywać biodra do tego, by odważnik znalazł się na górze. Twoje ramię jedynie trzyma i prowadzi odważnik po odpowiednim torze.

Clean to ćwiczenie nad którym trzeba się pochylić i z pokorą pracować nad techniką z małym obciążeniem. Żeby ruch był płynny, szybki i krótki musisz cały czas mieć to na uwadze. Jeśli zabraknie szybkości zacznie się walka z odważnikiem.  Zacznij od małego odważnika. W miarę postępów zwiększaj ciężar. Ostrzegam przed nadmierną gonitwą za co raz większym ciężarem. Jeśli „złapiesz” technikę, to bardzo szybko będziesz mógł/mogła zwiększyć odważnik. Rób to stopniowo. Twoje mięśnie są silne już teraz i mogłyby podnosić coś większego, ale stawy i ścięgna nie są jeszcze na to gotowe.
Daj czas by całe ciało zaadoptowało się do danego ciężaru.

Adepci Wschodniej Siły trenują przez pierwsze 3 miesiące na najlżejszych odważnikach ( 8 ,12, 16 kg ), po to, by opanować idealnie technikę.
Po kursie podstawowym i zdanym egzaminie, adepci przechodzą do grupy zaawansowanej, gdzie już na wyższym poziomie i z większą intensywności mogą próbować swoich sił z większymi odważnikami.

Clean wykonywany z dwoma odważnikami to doskonałe ćwiczenie, które możesz użyć do budowania masy mięśniowej.
Uwielbiam Double Clean również dlatego, że mogę skupić się na mocnym przypięciu. To idealne ćwiczenie, które uczy jak płynnie przechodzić ze stanu napięcia do rozluźnienia.

Clean według HardStyle to przede wszystkim dbałość o detale. Zauważ, że każde powtórzenie wykonywane jest niemal identycznie. Jeśli nie jesteś w stanie wykonać zadania dobrze technicznie, to odstaw odważnik, gdyż „byle jakie” powtórzenia  są czymś, czego nie tolerujemy.

Panuj nad oddechem, kontroluj napięcie, skup się na technice. Te trzy elementy muszą ze sobą grać jak dobry zespół muzyczny. Jeżeli, któregoś brakuje, muzyka już nie jest taka sama 🙂

Życzę powodzenia w nauce i jak najmniej siniaków na przedramionach 😉

Siła !!!

 

Odcinek 1 – Wschodnia Siła – Co to jest Kettlebell ? 

Odcinek 2 – Kettlebell Hardstyle – Zanim zaczniesz trenować. 

Odcinek 3 – Kettlebell Hardstyle – Martwy Ciąg

Odcinek 4 – Kettlebell Hardstyle – Swing

1 Comments

Leave A Comment

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

css.php