Nowości
Hajnówka – Nowe Grupy Nowe Zajęcia (Styczeń 3, 2018 10:52 pm)
Nowy Grafik od 2018 – Białystok (Grudzień 31, 2017 1:09 pm)
Wschodnia Siła w Mam Talent (Wrzesień 24, 2017 5:44 pm)
Program STRONG (Wrzesień 22, 2017 12:25 am)

Kategorie i Konkurencje 2017

2017 rok jest rokiem przełomowym jeśli chodzi o Mistrzostwa Polski Kettlebell HardStyle Challenge.
Po raz pierwszy będą rozgrywane w Białymstoku. Od tego roku, by wystartować w Mistrzostwach trzeba przejść kwalifikacje internetowe.
Wprowadzone zostały również nowe konkurencje. Została stworzona nowa kategoria 40+, dla osób po 40 roku życia.
Z pewnością te Mistrzostwa nadadzą nowy kierunek na przyszłe lata.

Do wyboru są 4 kategorie:
AMATOR – To kategoria, w której musisz znać podstawy HardStyle, a nawet troszkę więcej, gdyż Long Cycle w wersji z Jerkami jest już trochę bardziej zaawansowany. Ułatwiliśmy to zadanie do tego stopnia, że zawodnik może wybrać czy robi Push Press czy Jerk. Sędziowie będą zwracali na inne aspekty swoją uwagę. Kategoria ta została zapoczątkowana 2 lata temu i świetnie się sprawdziła. Co roku jednak staramy się modyfikować zadania.
Aby wystartować w kategorii Amator należy odpowiednio wypełnić formularz zgłoszeniowy do 15.06.2017 r.
Więcej na temat kwalifikacji i wymogów w zakładce KWALIFIKACJE

WAŻNE !!! Członkowie CKB Top Team Poland, nie mogą startować w kategorii Amator. Bo jeżeli jesteś Top Team, to już nie Amator 🙂 

______________________________________________________________________________________________________________
KONKURENCJE  – kategoria – AMATOR

1. TGU – Wstawanie z odważnikiem

Każdy ze startujących zawodników ma 3 podejścia, by podnieść jak największy ciężar.

Zadanie rozpoczyna się z pozycji leżącej. Następnie zawodnik wyciska odważnik, jedną lub dwoma rękoma – do zablokowanego łokcia. Od tego momentu trzyma go tylko w jednym ręku. Stopniowo wykonuje wszystkie elementy tak, by w pierwszej kolejności podnieść się z ziemi, następnie przejść na kolano, aż w konsekwencji stanąć na dwóch stopach w pozycji wyprostowanej z ramieniem nad głową. Wykonując te same ruchy tylko w odwrotnej kolejności zawodnik musi wrócić do pozycji z której wystartował. Obrazowo to zadanie przedstawia materiał filmowy

Najważniejsze zasady:
1. Całe zadanie zawodnik wykonuje sam, nikt go nie asekuruje i nie pomaga. Najbliżej zawodnika znajduje się Sędzia.
2. Zadanie jest oceniane od momentu, gdy zawodnik zablokuje łokieć w ramieniu w którym trzyma odważnik i zacznie odrywać plecy od ziemi.
3. Podczas próby wyjścia, jeżeli zawodnik wróci z powrotem na ziemię, ale nie opuści odważnika uginając ramię w łokciu to może kontynuować dalej zadanie.
Podczas każdego elementu TGU, jeżeli zdarzy się sytuacja w której zawodnik cofnie się by opanować ciężar, jest to dozwolone.
4. Podczas całości wykonywania zadania ramię w łokciu musi być zablokowane.
5. Schodząc w dół. Z pozycji na przedramieniu do pozycji leżenia na plecach, zawodnik musi to zrobić w określony sposób, prezentowany w materiale filmowym  Zawodnik, nie może z pozycji na przedramieniu „rozjechać się”, by ułatwić sobie ostatnie zadanie. Pierwszy element tego zadania musi by taki jak ostatni, wykonany w podobny sposób.
5a. Ostatni element TGU, czyli położenie ciała z ciężarem na plecach. W momencie gdy zawodnik leży na plecach musi pokazać, że kontroluje ciężar. Dopiero na komendę sędziego zawodnik odkłada odważnik. Jeśli zrobi to przed komendą, zadanie nie będzie zaliczone.
6. Zawodnik ma max 2 min na wykonanie zadania od momentu wyczytania jego nazwiska wraz z numerem startowym. Po upływie tego czasu, nawet jeśli zawodnik wykona zadanie, nie będzie ono zaliczone.
7. Jeżeli zawodnik podniesie się z ciężarem i stanie na stopach, ale nie zablokuje stawów kolanowych i/lub jego tułów nie będzie wyprostowany, i/lub  ramię ugięte w łokciu, zadanie będzie niezaliczone.
8. Zawodnik nie może używać żadnych opasek na kolana, łokcie, czy też inne miejsca, które w ocenie sędziego mogłyby ułatwić zadanie zawodnikowi. Stawy kolanowe i łokciowe muszą być odkryte.
9. Zabronione jest również używanie wszelkiego rodzaju „usztywniaczy” do nadgarstków.
10. Dozwolona jest magnezja

2. Military Press – Wyciskanie żołnierskie
Zawodnik ma 3 podejścia, by podnieść jak największy odważnik jedną dowolną ręką.
Zawodnik sam dobiera sobie obciążenie, którym będzie wykonywał zadanie.
Może zarzucić odważnik jedną lub dwoma rękoma do Rack Position. Następnie trzymając odważnik w jednym ręku, gdzie pięść znajduje się pod brodą, musi wycisnąć odważnik ponad głowę do zablokowania ramienia w łokciu. Ważnym aspektem tego zadania jest to, że podczas rozpoczęcia wyciskania, kolana zawodnika muszą być zablokowane. Odchylenie w bok dopuszczalne podczas wykonywania próby kończy się w momencie, gdy głowa przekroczy linię biodra.
W trakcie próby wyciśnięcia nie może być wypchnięcia ciężaru z biodra – pomimo, że kolana są zablokowane ciężar nie został wyciśnięty lecz wypchnięty.
Zadanie jest zaliczone, gdy zawodnik wyciśnie odważnik w odpowiedni sposób i kontrolowanym ruchem opuści i odstawi go na ziemię. Jeśli zrzuci odważnik zadanie jest niezaliczone.

Materiał filmowy ( Press)

Najważniejsze zasady:
1. Od momentu wyczytania nazwiska zawodnika i numeru startowego , zawodnik ma maksymalnie 1 minutę,  by wykonać prawidłowo zadanie. Po tym czasie próba uważana jest za niezaliczoną.
2. Zawodnik może zarzucać odważnik do Rack Position dowolna ilość razy, ale próbę wyciśnięcia ma tylko jedną.
3. Jeżeli zawodnik spróbuje w jakikolwiek sposób wybijać ciałem odważnik, czy to odchylając się do tyłu czy do boku, zadanie będzie niezaliczone.
4. Niedozwolone jest zakładanie wszelkiego rodzaju opasek na nadgarstki, łokcie, kolana, a także używania specjalnych koszulek, czy też innego podobnego sprzętu.
5. Dozwolone jest stosowanie magnezji

 

3.Double Front Squat x 5 – Przysiad z dwoma odważnikami – 5 powtórzeń do wykonania.
Zawodnik ma jedno podejście do zadania. Celem jest zarzucić dwa jak największe odważniki do Rack Position i wykonać z nimi 5 przysiadów.
Od momentu zarzucenia, zawodnik musi trzymać odważniki przed sobą, gdzie ręce dotykają do klatki piersiowej. Wykonuje pełny przysiad. Pośladki muszą przekroczyć linię kolan. Następnie podnosi się blokując nogi w kolanach. Zawodnik ma do wykonania 5 przysiadów. Jeżeli zrobi tylko 3 to zaliczone jest 3.
Każde prawidłowe powtórzenie będzie zaliczone.  Zawodnik ma do zrobienia tylko 5 przysiadów, jeżeli wykona błędnie jedno z powtórzeń, to nie może już tego naprawić, czyli nie może np wykonać 7 przysiadów wiedząc, że ma 2 niezaliczone.

Najważniejsze zasady:
1. Zawodnik ma na wykonanie zadania od momentu wywołania 1,5 min.
2. Zawodnik wybiera odważniki, ustawia je w odpowiednim miejscu, zarzuca i wykonuje zadanie.
3. Jeżeli w trakcie podnoszenia się  odważniki wypadną cała próba jest niezaliczona.
4. Jeżeli zawodnik odstawi odważniki po 3 lub 4 powtórzeniach, to zostaną one zaliczone.
5. Jest tylko jedna próba dla każdego zawodnika.
6. Zawodnik może wybrać dwa odważniki o różnej wadze, nie ma to znaczenia.
7. Zawodnik musi wykonać próbę z dwoma odważnikami. Nie może tego zrobić z jednym.
8. Niedozwolone są opaski na kolana, czy też pas ciężarowy. Zawodnik wykonuje próbę bez sprzętu, który w jakikolwiek sposób mógłby pomóc lub ułatwić zadanie.
9. Dozwolone jest stosowanie magnezji.
10. Zawodnik po wykonaniu przysiadu może zarzucić odważniki ponownie w celu poprawienia pozycji. Jest to dozwolone.

4. Long Cycle 1KB – Clean + Jerk (opcjonalnie Push Press) – 3 min – 1 odważnik
Długi cykl dobrze znany z Girevoy Sport, tutaj zostanie pokazany na nowo w zupełnie innej odsłonie, czyli w stylu HardStyle.
Celem zadania jest wykonać jak najwięcej powtórzeń w czasie 3 min.  Dozwolona jest tylko jedna zmiana ręki w czasie trwania zadania.
Zawodnik na sygnał startowy chwyta odważnik i zaczyna wykonywać zadanie.
Pierwszy etap to zarzucenie do pozycji Rack Position, z której odważnik poprzez Jerk lub Push Press musi znaleźć się nad głową z ramieniem zablokowanym w łokciu.  Wówczas powtórzenie zostaje zaliczone. Następnie odważnik pokonuję taką samą drogę do Rack Position, a następnie ponownie poprzez Clean odważnik zostaje zarzucony. I proces powtarza się. Zadanie kończy się wraz z upływem 3 min. Należy wykonać w tym czasie jak najwięcej poprawnych powtórzeń.

Najważniejsze zasady:
1. Zawodnik decyduje jakim odważnikiem będzie wykonywana próba. Minimum w kategorii Amator: Kobiety – 12 kg / Mężczyźni 16 kg
2. Dozwolona jest tylko jedna zmiana ręki podczas całej próby.
3. Zawodnik ma tylko jedno podejście do zadania.
4. Możliwy jest różny styl wykonywania zadania, ale musi to być cały czas styl HardStyle. Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie są dozwolone warianty wykonywania tego zadania, przejdź do zakładki KWALIFIKACJE i obejrzyj film pokazowy.
5. Sędziowie w dużej mierze będą zwracali uwagę na pozycję, w momencie, gdy odważnik jest nad głową.  Czy sylwetka jest wyprostowana. czy stawy kolanowe i łokciowy jest zablokowany. Czy zawodnik wykonuje pewnie każde powtórzenie.
6. W trakcie wykonywania Clean, stopy zawodnika nie mogą tracić kontaktu z podłożem. Jeżeli zawodnik zacznie się „bujać” i odrywać palce stóp czy pięty. powtórzenie nie będzie zaliczone.
7. W trakcie podrzutu ( Jerk/ Push Press) zawodnik może oderwać stopy od podłoża.

 

5. Snatch Test 5 min  / Odważniki: Kobiety – min 12 kg / Mężczyźni min – 20 kg
To królewskie zadanie zdecyduje o tym, kto zdobędzie tytuł Amatorskiego Mistrza i Mistrzyni  Polski Kettlebell HardStyle Challenge 2017
Potocznie to zadanie nazywane jest rwaniem jednorącz.
Jest to zadanie, w którym liczy się nie tylko siła, wytrzymałość i dobra technika, ale także wola walki i mocna psychika.
Na wykonanie jak największej ilości powtórzeń jest 5 min. Zawodnik startuje na sygnał i zaczyna wyrywać odważnik w stylu HardStyle.
Materiał filmowy (Snatch) z pewnością ułatwi zrozumienie całego zadania.

Najważniejsze zasady:
1. Zawodnik wykonuje rwanie odważnika jednorącz w stylu HardStyle.
2. W każdym momencie może zmienić rękę, w każdym momencie może odstawić odważnik.
3. Zawodnik może wykonywać tzw „speed switch” w górę lub w dół. Tego typu zmiana ręki jest dozwolona.
4. Zawodnik może tylko raz na samym początku użyć magnezji. W trakcie wykonywania zadania jest zakaz ponownego stosowania magnezji. Niezastosowanie się do tej zasady skutkuje dyskwalifikacją zawodnika i zero punktów w tej konkurencji.
5. W trakcie rwania lub zrzucania odważnika, stopy zawodnika muszą mieć cały czas kontakt z podłożem. Niedozwolone jest „bujanie” w trakcie wyrzutu i w trakcie zrzucania odważnika.
6. Zabronione jest obracanie nadgarstka w trakcie rwania jak i zrzucania odważnika, w celu zmniejszenia tarcia rączki odważnika.
7. Pozycja z odważnikiem w górze ma być każdorazowo zaakcentowana odpowiednią pozycją i chwilową pauzą.  Odpowiednia pozycja to taka w której: ramię w którym jest odważnik musi być zablokowane w łokciu i być w linii z tułowiem, tułów wyprostowany, kolana zablokowane; bark biodro, kolano w jednej linii.
8. Jeżeli powtórzenie nie będzie prawidłowo wykonane, sędzia nie uzna i nie zaliczy powtórzenia.
9. Niedozwolone jest używanie opasek na kolana, łokcie czy tez pas ciężarowy.
10. Jest całkowity zakaz podpierania się wolną ręką o udo czy kolano w trakcie podbierania odważnika, odkładania, czy też w trakcie wykonywania rwania.
Podparcie w dowolnym momencie skutkuje dyskwalifikacją zawodnika i zero punktów w tej konkurencji.
11. Jeżeli zawodnikowi w trakcie zmiany ręki lub w trakcie odkładania odważnik wypadnie, całe zadanie zostaje nie ważne i zawodnik otrzymuje zero punktów. Tylko kontrolowane odstawienie odważnika jest dopuszczalne.
12. Jeżeli zawodnik nie wyrwie odważnika na tyle mocno, że nie złapie go nad głową na zablokowanym ramieniu, tylko wykona coś w rodzaju pressa, powtórzenie nie będzie zaliczone.

______________________________________________________________________________________________________________

Kategoria: PROFESSIONAL

1. TGU – Wstawanie z odważnikiem.
Dokładnie takie same zasady jak w kategorii Amator

2. Double Military Press – Wyciskanie żołnierskie dwoma odważnikami
Zadanie bardzo podobne do tego w kategorii Amator. Tutaj dla utrudnienia wykonywane jest z dwoma odważnikami.
Zasady są dokładnie takie same jak w przypadku wyciskanie jednorącz, z tym, że zawodnik zmaga się z ciężarem po obu stronach ciała.
Jest łatwiejsze do oceny poprawności wykonania, natomiast trudniejsze do wykonania z dużym obciążeniem.

3. Pull Up – Podciągnięcie siłowe na drążku trzymanym nachwytem.
To na pozór prosto wyglądające zadanie jest zmorą nie jednego zawodnika. Każdy ma 3 próby, by podciągnąć się z jak największym obciążeniem.
Zadaniem jest podciągnąć się jeden raz na drążku trzymanym nachwytem z rękoma ustawionymi na szerokości barków z możliwie jak największym obciążeniem zewnętrznym zaczepionym na pasie/pasku/łańcuszku.

Najważniejsze zasady:
1. Zawodnik wykonuje podciągnięcie z pełnego zwisu na komendę sędziego.
2. Ruch ma być jednostajny i płynny. Zakaz jest „skakania” w powietrzu, czy „bujania”  w celu ułatwienia zadania.
3. Zawodnik w górnej fazie musi przełożyć brodę ponad drążkiem. Sędzia musi ewidentnie widzieć że broda jest ponad drążkiem, a nie na jego wysokości. W tym celu zawodnik musi przełożyć brodę za drążek
4. Jeżeli zawodnik zatrzyma się w trakcie podciągania, to może podciągać się dalej, ale bez pomagania sobie dodatkowymi ruchami
5. Powtórzenie będzie niezaliczone jesli zawodnik podciągnie się do wysokości drążka jednym płynnym ruchem, lecz przełożenie brody ponad drążek wykonał już używając tzw „kippingu”
6. Dozwolone jest używanie magnezji

4. Pistol – Przysiad na jednej nodze
To zadanie tylko dla profesjonalistów.
Zawodnik ma za zadanie wykonać przysiad na jednej nodze z jak największym obciążeniem.
Każdy ma 3 próby.
Celem jest zarzucenie na siebie jednego lub dwóch odważników i kontrolowane opuszczenie się dół, zatrzymanie i wyjście w górę.

Najważniejsze zasady:
1. Od momentu wywołania zawodnika, jego czas na wykonanie zadania to 2 minuty.
2. W trakcie wykonywania próby druga noga nie musi być zablokowana w kolanie, ale nie może dotykać do podłoża.
3. W trakcie podnoszenia noga musi być cały czas z przodu.
4. W trakcie podnoszenia ciężar musi znajdować się cały czas w tym samym ułożeniu. Niedozwolone jest w trakcie podnoszenia opuszczanie ciężaru.
5. Zawodnik w pozycji dolnej musi zaznaczyć chwilową pauzę. Brak pauzy w dolnej pozycji skutkować będzie niezaliczeniem próby.
6. W trakcie podnoszenia, biodra zawodnika nie mogę podnosić się szybciej niż barki. W trakcie podnoszenia zawodnik nie może się pochylać i w pierwszej kolejności prostować kolana a następnie wyprostować tułów. to wszystko dzieje się płynnie i równomiernie.
7. Zawodnik wykonuje próbę dowolną nogą.

5. Long Cycle 2KB  – Clean + Jerk ( opcjonalnie Push Press) – 3 min- 2 odważniki
W kategorii Amator Long Cycle jest do wykonania jednym odważnikiem, natomiast w Professional dwoma odważnikami.
Wszystkie zasady wykonywania są takie same, oprócz tego, że zawodnik nie ma możliwości zmiany rąk, gdyż wykonuje zadanie na dwa odważniki.
Minimalne obciążenie w tej kategorii to: Kobiety: 2 x 12 kg / Mężczyźni: 2 x 24 kg

6. Snatch Test 5 min

Reguły i zasady wykonywania dokładnie takie same jak w kategorii Amator.

_______________________________________________________________________________________________________________

Kategoria: 40+

1. TGU – zasady dokładnie takie same jak w Amator i Professional

2. Double Jerk (lub Push Press) x 10 – Podrzut dwóch odważników w 10 powtórzeniach
Celem jest podrzucić możliwie jak największe dwa odważniki nad głowę i zaakcentować wyprostowaną sylwetkę.

Najważniejsze zasady:
1. Zawodnik wykonuje zarzut dwóch odważników do pozycji Rack Position.
2. Wykonuje podrzut – Jerk lub Push Press, tak by odważniki znalazły się nad głową , trzymane pewnie na zablokowanych łokciach i wyprostowanej sylwetce.
3. Odważniki muszę być pewnie złapane w górze, a zawodnik musi wytrzymać w pozycji do komendy sędziego. Jeżeli opuści odważniki przed komendą, powtórzenie nie będzie zaliczone.
4. Każdy z zawodników ma tylko 1 próbę na wykonanie 10 powtórzeń.
5. Każdy wykonuje tylko 10 powtórzeń.
6. Jeżeli zawodnik wykona prawidłowo np 6 lub 8 powtórzeń, to zostaną one zaliczone, jeśli prawidłowo odstawi odważniki.
7. Odważniki, które wypadną z różnych przyczyn kończą całą próbę, a zawodnik otrzymuje zero punktów w tej konkurencji.
8. Zawodnik, jeśli chce może wykonać ponowny Zarzut – Clean.
9. Jeżeli zawodnik odstawi odważniki, to jest to koniec jego próby.
10. Niedozwolone jest używanie opasek na łokcie i kolana, a także usztywniaczy na nadgarstki , pasów ciężarowych i innego sprzętu, który ułatwiłby wykonanie zadania.
11. Dozwolone jest używanie magnezji.

3. Snatch Test 5 min – Kobiety minimum 12 kg / Mężczyźni minimum 20 kg

Zasady takie same jak w Amator i Professional

PUNKTACJA.
Tak jak w poprzednim roku, tak i w tym zostanie zastosowane skalowanie allometryczne ( obszerny artykuł na ten temat – tutaj )
Jeżeli choć trochę wgłębisz się w artykuł, to dowiesz się, że wpływ na punktację, będzie miał twój wynik ( ilość powtórzeń x określony ciężar – ST 5 min, lub podniesiony ciężar – Military Press ), a także Twoja waga podniesiona do odpowiedniej potęgi.
W taki sposób będziemy obliczać i przyznawać punktację.

________________________________________________________________________________________________________________

Kategoria DREAM TEAM 2017
W tej kategorii mamy grę zespołową. Dream Team to 3 mężczyzn i 2 kobiety.
Zadanie jakie będą czekały na zawodników w tej kategorii będą znane na minimum 3 tygodnie przed Mistrzostwami.
W tej kategorii nie ma kwalifikacji – należy prawidłowo wypełnić formularz zgłoszeniowy wraz ze zdjęciami profilowymi zawodników i uiścić opłatę startową – 5 x 100 zł

Leave A Comment

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

css.php