Nowości
Hajnówka – Nowe Grupy Nowe Zajęcia (Styczeń 3, 2018 10:52 pm)
Nowy Grafik od 2018 – Białystok (Grudzień 31, 2017 1:09 pm)
Wschodnia Siła w Mam Talent (Wrzesień 24, 2017 5:44 pm)
Program STRONG (Wrzesień 22, 2017 12:25 am)

Kwalifikacje 2017

UWAGA !!! UWAGA !!! UWAGA !!!

W związku z licznymi prośbami odnośnie kwalifikacji i wymagań, zmieniamy delikatnie próg zaliczeń w Long Cycle.
AMATOR : Kobiety – odważnik minimum 8 kg – 1,5 min – minimum 25 powtórzeń.
Mężczyźni – odważnik minimum 16 kg – 1,5 min – minimum 25 powtórzeń

PROFESSIONAL : Kobiety – odważniki minimum 2 x 12 kg – 1,5 min – minimum 15 powtórzeń
Mężczyźni – odważniki minimum 2 x 24 kg – 1,5 min – minimum 15 powtórzeń.

Jeśli chodzi o TGU , zostaje wszystko bez zmian.

Te osoby, które już przesłały swoje zgłoszenia i zostały one zaakceptowane, nie muszą tego robić ponownie.

_________________________________________________________________________________________

Od 2017 roku wprowadzony został w regulaminie punkt dotyczący kwalifikacji do Mistrzostw Polski.
Każdy zawodnik, który chce wziąć udział w Mistrzostwach w kategorii Amator lub Professional, zobowiązany jest do prawidłowego wypełnienia formularza zgłoszeniowego 

Wymagane są dokładne dane zawodnika.
Dodatkowo Organizator wymaga zdjęcia profilowego zawodnika jak i kilku informacji na swój temat w celu stworzenia profilu zawodnika.

Oprócz danych i zdjęcia każdy zawodnik musi wykonać 2 zadania kwalifikacyjne, nagrać  i udostępnić w formularzu zgłoszeniowym.

Zadania:

I. TGU – należy wykonać zadanie jakim jest Wstawanie z odważnikiem ( TGU ), jedno powtórzenie, dowolna ręka,  zachowując przy tym wszystkie elementy tego zadania, łącznie z kontrolowanym położeniem się na plecach i chwilowym zatrzymaniu z wyprostowanym ramieniem – patrz film pokazowy.

Twój film musi zawierać :
1. Nazwa Filmu – kwalifikacje / IV MP – TGU ( ciężar) – Imię i Nazwisko lub kwalifikacje / IV MP – Long Cycle – Imię i nazwisko
2. Dobrze widoczna postać – zawodnik. Jeżeli postać nie będzie dobrze widoczna lub będzie podejrzenie, że osoba z filmu to ktoś inny niż osoba zgłaszana, skutkuje to automatycznym usunięciem z listy kwalifikacyjnej.
3. Nagranie musi być w jednym kawałku, bez cięć. Podczas nagrania musi być ewidentnie zaprezentowany ciężar odważnika jakim wykonywane jest zadanie. W tym celu należy ustawić odważnik na wadze, która wyświetli tonaż – ten moment musi być zawarty w przesyłanym materiale.
4. W kategorii Professional dodatkowo musi być pokazana waga zawodnika wykonującego zadanie.
Kiedy TGU nie będzie zaliczone ?
1. Zawodnik wykonał prawie całe zadanie prawidłowo poza jednym elementem – nie zatrzymał się w pozycji leżącej z ramieniem wyprostowanym, tylko od razu układając się na plecach opuścił odważnik.
2. Ramię, w którym trzymany jest odważnik nie jest zablokowane w łokciu.
3. W trakcie wykonywania próby zawodnik pomógł sobie przytrzymując odważnik drugą ręką.
4. W trakcie wykonywania zadania odważnik został ponownie wyciśnięty.
5. Widać, że zawodnik, ma duże problemy z wykonaniem poprawnie zadania. Ciężar kwalifikacyjny powinien być dla zawodnika bezproblemowy.

 

II. LONG CYCLE – Clean + Jerk ( opcjonalnie Push Press ) – 1,5 min. Minimum do wykonania: Amator x25 powtórzeń, Professional x15 powtórzeń.

Film pokazowy prezentuje 3 warianty wykonania.
Long Cycle nie jest łatwym zadaniem, dlatego zostały przewidziane różne warianty wykonania.

Ver. 1 – Clean + Push Press ( Jerk ) – CLEAN z ZATRZYMANIEM – co to oznacza ?
Oznacza to, że w trakcie gdy zawodnik zarzuci odważnik do pozycji Rack Position, to może się tam na chwilę zatrzymać zanim wyrzuci odważniki nad głowę.
Film prezentuje w ver.1 Push Press , ale może to być Jerk – celem jest umiejscowić odważnik nad głową i zaprezentować wyprostowaną sylwetkę, czyli; zablokowany staw łokciowy,
ramię w linii z tułowiem, zablokowane stawy kolanowe.
Zrzucając odważnik w dół zasada jest taka sama. Może zatrzymać i wykonać ponowny Clean, lub nie zatrzymuje i zrzuca odważnik do Rack Position na ugięte kolana i ponownie wykonuje Clean.

Ver. 2 – Clean + Push Press ( Jerk) – CLEAN bez ZATRZYMANIA – co to oznacza ?
Oznacza to, że w trakcie wrzucania do Rack Position zawodnik nie musi się zatrzymywać i może zarzucić odważniki „na miękko” – na ugięte kolana, po to, by od razu wyrzucić je nad głowę, zyskując tym samym dodatkowe sekundy.

Ver. 3 – Clean + Jerk
Można powiedzieć, że ver 2 i 3 to prawie to samo.
Ver. 3 jest zaprezentowaniem techniki Jerk.

To są warianty, które mogą się mieszać. Zawodnik nie musi określać jaką wersję wybiera i nie musi się trzymać jednego wariantu przez cały czas wykonywania próby.
Może zacząć Push Pressami, zatrzymując odważnik w Rack Position lub nie. W trakcie może przestawić się na Jerki i też nie jest istotne dla oceny poprawności wykonania zadania to, czy zatrzyma się w którymkolwiek momencie czy nie.
W trakcie wykonywania próby nie można odstawić odważnika / odważników. Przy próbie na 1 odważnik, zawodnik może w dowolnym momencie zmienić rękę.
Zmiana ręki nie może być wykonania poprzez odstawienie odważnika, lecz poprzez swing jednorącz.

Tak jak przy TGU, tak i tutaj obowiązują te same zasady nagrywania.

Kiedy powtórzenia w Long Cycle nie będą zaliczone ?
1. Nie będzie ewidentnego zablokowania w stawie łokciowym, lub kolanowym
2. Zawodnik nie wykona pełnego cyklu, czyli Clean + Jerk ( Push Press), tylko wykona sam podrzut.
3. Podczas podrzutu ( Jerk/Push Press) będzie widoczna dysproporcja w poruszaniu się ciężaru między prawą, a lewą ręką.  Odważniki muszą poruszać się równo.
4. Zawodnik nie wykonał pauzy na górze, tak, że nie można było stwierdzić czy zablokowane zostały stawy.
5. Zawodnik podrzucił odważniki nad głowę, ale nie był w stanie utrzymać stabilnej pozycji ciała.
6. Zawodnik w dowolnym momencie wypuścił odważnik, lub go odstawił. Równoznaczne z zakończeniem próby.
7. Zawodnik wystartował za szybko. Przed sygnałem startowym. Pierwsze powtórzenie będzie nie zaliczone.
8. Zawodnik wykonał powtórzenie w czasie ostatniej sekundy lub po wyznaczonym czasie.

Podczas wykonywania zadań kwalifikacyjnych niedozwolone są:
1. Rękawiczki
2. Opaski na łokcie czy kolana. Stawy łokciowe i kolanowe muszą być odsłonięte.
3. Używanie pasa ciężarowego
4. Opaski na nadgarstki
5. Skórki ochraniające dłoń od wewnątrz.

 

 

Dobór obciążenia.
Kategoria AMATOR
TGU – Kobiety 12 kg / Mężczyźni 20 kg
LONG CYCLE 1KB – 1,5 min – Kobiety 8 kg / Mężczyźni 16 kg – Minimum jakie trzeba wykonać to 25 powtórzeń. Lepiej jest zrobić więcej, na wypadek, gdy mogą trafić się nie zaliczone. Próba wykonywana jest jednym odważnikiem. Dozwolona jest zmiana rąk w dowolnym momencie.

Kategoria PROFESSIONAL
TGU – Kobiety – 1/3 BW – czyli odważnik musi ważyć  minimum 1/3 ciężaru ciała zawodniczki
– Mężczyźni – ½ BW – czyli odważnik musi ważyć minimum ½ ciężaru ciała zawodnika.
LONG CYCLE 2KB – 1,5 min – Kobiety 2x 12 kg / Mężczyźni 2 x 24 kg – minimum do wykonania to 15 powtórzeń

WAŻNE !!! Członkowie CKB TOP TEAM POLAND nie mogą startować w kategorii AMATOR. 

Czas na wypełnienie prawidłowo formularza zgłoszeniowego  jest do 15.06.2017 r.
Tylko poprawnie wypełnione formularze i odpowiednio nagrane filmy kwalifikacyjne będą brały udział w kwalifikacjach.
Gdy film nie zostanie zaakceptowany z powodu błędnej techniki, nie wystarczającego wyniku, czy też nieodpowiedniego nagrania, zawodnik ma nieograniczoną możliwość przesyłania zgłoszenia.
Ważne by zdążyć do 15.06.2017 r.

W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt.

Mirosław Jurczak

791 552 443

kettlebellpodlasie@gmail.com

2 Comments

  1. 1.5 min to max time na wykonanie 1 repa?

    • Nie. 1,5 min to czas na zrobienie minimum 20 lub 30 powtórzeń w zależności od kategorii.

Leave A Comment

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

css.php